Doe mee aan de

Customer Data Awards

De DDMA Customer Data Awards is dé competitie voor ambitieuze dataspecialisten die erkenning willen voor hun werk. De organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen vallen uiteindelijk in de prijzen.

Deadline voor inzenden: 18 september

Categorieën

Data Transformation

Deze categorie is bedoeld voor organisaties die een volledige datatransformatie hebben ondergaan binnen de gehele organisatie, waardoor ze meer marketing kunnen bedrijven op basis van data en analytics.

Wil je meer weten over deze categorie en een case inzenden? Lees meer via de onderstaande knop

Lees meer

Data Innovation

Deze categorie is bedoeld voor organisaties die een specifieke innovatieve data-oplossing hebben bedacht voor één of een aantal onderdelen van de organisatie.

Wil je meer weten over deze categorie en een case inzenden? Vraag dan het caseformat aan.

Lees meer

Belangrijke data

15 april 2025
Opening inzendingen

18 september 2025
Deadline inzending cases

9 oktober 2025
Bekendmaking genomineerden

28 oktober 2025
Jurydag live op het DDMA-kantoor met presentaties van genomineerden aan de jury

11 november 2025
Online Digital Talk met presentaties van de genomineerden

27 november 2025
De bekendmaking van de winnaars en de uitreiking van de Awards tijdens DDMA NEXT

Waarom meedoen?

Als jij een nominatie of de winst in de wacht sleept, kan dat je organisatie veel brengen. Voor zowel opdrachtgevers als agencies. We zetten de voordelen voor je op een rij:

  • Erkenning en prestige: die je geloofwaardigheid van je organisatie vergroten, plus putteloze opscheprechten als een van de meest vooraanstaande organisatie in het vakgebied.  
  • Media-aandacht: het winnen of zelfs alleen al deelname kan resulteren in media-aandacht en publiciteit. Adverteerders en bureaus halen vaak het nieuws. Zo haald oud-winnaars Omoda en Dept in 2022 zelfs de Wallstreet Journal met hun case.  
  • Feedback van de jury: die de verdere ontwikkeling op het gebied van data-driven marketing en klantgerichtheid stimuleert.  
  • Benchmarking en best practices: je krijgt een platform om de eigen prestaties te benchmarken tegen die van andere toonaangevende bedrijven.  
  • Team spirit en motivatie: deelname en/of winst is een erkenning van de inzet van het team dat aan de case heeft gewerkt en maakt je een aantrekkelijke werkgever voor talent. 

De uitreiking

De DDMA Customer Data Awards bestaan dit jaar wederom uit twee delen:

  1. Een speciale online Digital Talk waarin de genomineerden hun cases uitgebreid toelichten. De genomineerden gaan hierbij echt de diepte in zodat jij inspiratie op kan doen voor je eigen datapraktijk. Hier kun je je nu al – helemaal gratis – voor aanmelden.
  2. De bekendmaking van de winnaars en de uitreiking van de Customer Data Awards tijdens DDMA Next op 27 november. De ticketverkoop hiervoor gaat binnenkort van start.