Doe mee aan de

Customer Data Awards

De DDMA Customer Data Awards is dé competitie voor ambitieuze dataspecialisten die erkenning willen voor hun werk. De organisaties die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen vallen uiteindelijk in de prijzen.

Deadline voor inzenden: 18 september

Categorieën

Data Transformation

Deze categorie is bedoeld voor organisaties die een volledige datatransformatie hebben ondergaan binnen de gehele organisatie, waardoor ze meer marketing kunnen bedrijven op basis van data en analytics.

Wil je meer weten over deze categorie en een case inzenden? Lees meer via de onderstaande knop

Lees meer

Data Innovation

Deze categorie is bedoeld voor organisaties die een specifieke innovatieve data-oplossing hebben bedacht voor één of een aantal onderdelen van de organisatie.

Wil je meer weten over deze categorie en een case inzenden? Vraag dan het caseformat aan.

Lees meer

Belangrijke data

15 april 2025
Opening inzendingen

18 september 2025
Deadline inzending cases

9 oktober 2025
Bekendmaking genomineerden

28 oktober 2025
Jurydag live op het DDMA-kantoor met presentaties van genomineerden aan de jury

11 november 2025
Online Digital Talk met presentaties van de genomineerden

27 november 2025
De bekendmaking van de winnaars en de uitreiking van de Awards tijdens DDMA NEXT

Waarom meedoen?

Als jij een nominatie of de winst in de wacht sleept, kan dat je organisatie veel brengen. Voor zowel opdrachtgevers als agencies. We zetten de voordelen voor je op een rij:

  • Erkenning en prestige: die je geloofwaardigheid van je organisatie vergroten, plus putteloze opscheprechten als een van de meest vooraanstaande organisatie in het vakgebied.  
  • Media-aandacht: het winnen of zelfs alleen al deelname kan resulteren in media-aandacht en publiciteit. Adverteerders en bureaus halen vaak het nieuws. Zo haald oud-winnaars Omoda en Dept in 2022 zelfs de Wallstreet Journal met hun case.  
  • Feedback van de jury: die de verdere ontwikkeling op het gebied van data-driven marketing en klantgerichtheid stimuleert.  
  • Benchmarking en best practices: je krijgt een platform om de eigen prestaties te benchmarken tegen die van andere toonaangevende bedrijven.  
  • Team spirit en motivatie: deelname en/of winst is een erkenning van de inzet van het team dat aan de case heeft gewerkt en maakt je een aantrekkelijke werkgever voor talent. 

De uitreiking

De DDMA Customer Data Awards bestaan dit jaar wederom uit twee delen:

  1. Een speciale online Digital Talk waarin de genomineerden hun cases uitgebreid toelichten. De genomineerden gaan hierbij echt de diepte in zodat jij inspiratie op kan doen voor je eigen datapraktijk. Hier kun je je nu al – helemaal gratis – voor aanmelden.
  2. De bekendmaking van de winnaars en de uitreiking van de Customer Data Awards tijdens DDMA Next op 27 november. De ticketverkoop hiervoor gaat binnenkort van start.

Terugblik 2024

Op 28 november 2024 organiseerden DDMA het event DDMA NEXT waarop de DDMA Customer Data Awards werden gepresenteerd. Als winnaar uit de bus kwam Cosmeticabedrijf Rituals. Bekijk hier de terugblik.

Terugblik 2024

Terugblik 2023

Op 30 november 2023 organiseerden DDMA het event DDMA NEXT waarop de DDMA Customer Data Awards werden gepresenteerd. Als winnaars uit de bus kwamen Energieleverancier Eneco (categorie Enterprise) en fashionretailer Omoda (categorie Data Challenger). Bekijk hier de terugblik.

Terugblik 2023

Terugblik 2022

Op 1 december 2022 organiseerden DDMA de DDMA Customer Data Award. Als winnaars uit de bus kwamen Rabobank (Customer Data Award), Vattenfall (Data Challenger Award) en Leen Bakker (Publieksprijs). Blik nu terug op deze mooie dag.

Terugblik 2022

Terugblik 2021

De DDMA Talkshow: ‘De beste customer data cases van 2021’ waren met ruim 300 kijkers een groot succes. Onder leiding van dagvoorzitter Ronnie Overgoor presenteerden de 3 genomineerden VodafoneZiggo, Corendon en HEMA hun case. Bekijk nu de cases en download de winnende case presentatie van HEMA op de terugblikpagina.

Terugblik 2021

Terugblik 2020

De speciale Digital Talk: ‘De beste customer data cases van 2020‘ waren met ruim 300 kijkers een groot succes. Onder leiding van dagvoorzitter Ronnie Overgoor presenteerden de 3 genomineerden DPG Media, Jumbo Supermarkten en ANWB hun case. Benieuwd naar de cases?

Terugblik 2020

Terugblik 2019

In 2019 KPN was de winnaar van de Customer Data Award en DELA en Zilveren Kruis wisten ook een mooie case te presenteren. Bekijk hier de terugblik en de toelichting op de cases door de genomineerden.

Terugblik 2019