De inschrijving voor de DDMA Customer Data Awards 2025 is officieel geopend. Voor de 19e keer gaat DDMA op zoek naar de meest vooruitstrevende organisaties in Nederland op het gebied van datagedreven marketing en klantgerichtheid. Organisaties kunnen tot en met 18 september 2025 hun case indienen in één van de twee categorieën: Data Transformation of Data Innovation. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT op 27 november in Hotel Arena in Amsterdam. Cases kunnen worden ingediend via ddmanext.nl/customer-data-awards.
De awards voor organisaties die het verschil maken met klantdata
De DDMA Customer Data Awards zijn dé prijzen voor organisaties die klantdata met succes inzetten om klantrelevantie, efficiëntie en groei te realiseren. Van AI-gedreven oplossingen tot organisatiebrede datastrategieën: de vakjury kijkt naar rendement, strategische verankering en klantimpact. In voorgaande jaren vielen onder meer Rituals, Intergamma, Rabobank, Eneco en HEMA in de prijzen.
Twee categorieën
De awards worden uitgereikt in twee categorieën:
- Data Transformation Award: voor organisaties die klantdata structureel inzetten binnen alle lagen van de organisatie – van marketing en IT tot legal en sales.
- Data Innovation Award: voor innovatieve toepassingen van klantdata binnen één of enkele onderdelen van de organisatie, zoals een specifiek kanaal, product of proces.
Twee evenementen: Digital Talk én DDMA NEXT
Het awardtraject bestaat uit twee evenementen. Op 11 november 2025 presenteren de genomineerden hun case tijdens een gratis toegankelijk online event: de DDMA Digital Talk: De Beste Customer Data Awards van 2025. Daar kunnen geïnteresseerden zich nu al voor aanmelden.
Twee weken later, op 27 november, worden de winnaars feestelijk bekendgemaakt tijdens het toonaangevende marketingcongres DDMA NEXT in Amsterdam. Tickets hiervoor zijn binnenkort beschikbaar via ddmanext.nl.
“Met de DDMA Customer Data Awards zetten we organisaties in de spotlights die écht stappen zetten met klantdata. Of het nu gaat om slimme innovaties of grootschalige transformaties: deze awards vieren de impact van data op klantgericht werken.”
– Judith Oude Sogtoen, directeur DDMA
Voordelen voor deelnemers (en hun bureau)
Naast erkenning en zichtbaarheid profiteren deelnemers van waardevolle feedback van de vakjury, media-aandacht, benchmarkingmogelijkheden en de kans om best practices te delen met de sector. Ook voor bureaus biedt deelname grote voordelen: een nominatie straalt af op het bureau en maakt je aantrekkelijk voor nieuw talent en potentiële klanten.