De winnaar van de DDMA Customer Data Awards 2024 is vandaag bekendgemaakt tijdens DDMA NEXT in Capital C in Amsterdam. Cosmeticabedrijf Rituals trok aan het langste eind in de categorie Innovation.
Volgens de jury heeft Rituals een duidelijke visie op hoe ze data willen inzetten om klantbeleving, naast in hun winkels, óók in hun marketingkanalen centraal te stellen. In de case is goed over de opzet en elk detail nagedacht. De combinatie van IT-architectuur, tooling en een zelf ontwikkeld AI-model werkt uitstekend. De case ontstijgt daarmee het niveau van een pilot. Er zijn nog zeker veel kansen te benutten. Dat blijkt ook uit de vervolgstappen die Rituals voor zichzelf heeft geformuleerd.
Rituals laat men de winst andere genomineerden FrieslandCampina Professional, Intergamma en viaBOVAG.nl achter zich.
Rafne ten Oever, senior manager analytics & AI bij Rituals: “Het is fantastisch om te zien dat we met deze synergie van technologie, AI en teamwork een verbeterde klantervaring en marketing efficiency weten te realiseren. Deze award is een geweldige blijk van waardering voor onze jarenlange innovatieve samenwerking met DEPT.”
Nieuwe prijscategorieën: Data Transformation en Innovation
Dit jaar introduceerde de organisatie twee nieuwe categorieën: Data Transformation en Innovation. De categorie Data Transformation is geschikt voor organisaties die data en analytics binnen hun gehele bedrijfsvoering hebben geïmplementeerd. In de categorie Innovation kunnen cases worden ingediend door organisaties die data hebben toegepast op één of een aantal specifieke uitdagingen binnen de organisatie.
Over de DDMA Customer Data Awards
De DDMA Customer Data Awards werden dit jaar voor de tweede keer uitgereikt tijdens DDMA NEXT op donderdag 28 november 2024 in Capital C in Amsterdam. DDMA NEXT is een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, en wordt mede mogelijk gemaakt door Google, Pega en GX Software. De Customer Data Awards worden georganiseerd door DDMA en de DDMA Commissie Data, Decisions & Engagement en mede mogelijk gemaakt door Pega, Google en GX Software.
Over DDMA
DDMA is de grootste branchevereniging voor marketing en data. Wij zijn een netwerk van ruim 360 merken, non-profits, uitgevers, bureaus en tech-leveranciers die data succesvol en verantwoord willen inzetten voor marketingdoeleinden. Wij duiden ontwikkelingen op het gebied van technologie, regelgeving en ethiek en brengen marketeers, dataspecialisten en juristen bij elkaar om hen te helpen groeien in hun vak. Ook bevorderen we zelfregulering en zijn we gesprekspartner van beleidsmakers en toezichthouders.