De rol van digital ethics in data-driven marketing

Hilary Richters

Consumentenvertrouwen is onmisbaar voor iedere organisatie. We leven in een wereld waarin data en technologie een steeds grotere rol innemen, online en offline meer en meer in elkaar overvloeien en het publiek kritischer is dan ooit. Als organisatie kun je daarom niet langer om digital ethics heen. Hoe zet je jouw morele kompas in om met data en technologie waarde te creëren voor iedereen? In mijn verhaal laat ik je zien hoe je praktisch aan de slag gaat met digital ethics én wat dit je organisatie en je klanten oplevert. 

Lees ook ons interview met Hilary: “Het integreren van digital ethics in de bedrijfsvoering stelt elke organisatie in staat te blijven innoveren” 

Hilary Richters

Director & Lead Digital EthicsDeloitteHilary Richters is Director bij Deloitte en de Lead van het Deloitte Digital Ethics-team. Hilary heeft dit team opgezet en is de initiatiefnemer van het Digital Ethics-programma. Dit programma helpt organisaties maatschappelijke waarden op een praktische manier te begrijpen en in hun werkwijze op te nemen, met tools om vanuit een moreel kompas naar de inzet van data en technologie te kijken. Daarnaast is Hilary op de werkvloer en in haar privéleven een pleitbezorger van meer inclusie en diversiteit.