Paneldiscussie: Marketingteam van de toekomst
In deze paneldiscussie gaan beslissers – live on stage in gesprek over een van de meest urgente onderwerpen van dit moment: het marketingteam van de toekomst. Hoe werken verschillende disciplines optimaal samen, welke vaardigheden zijn onmisbaar om wendbaar te blijven en hoe behoud je talent? In de huidige krappe arbeidsmarkt en ons continu veranderende vakgebied zijn deze vragen belangrijker dan ooit.
Gedreven door data en tech wordt persoonlijk omnichannel klantcontact steeds meer de norm. Het centraal zetten van de klant vraagt om een rigoureus andere blik op marketing en op teams. Wat vandaag nog werkt, is morgen weer anders. Marketeers en teams moeten flexibel zijn in het aanleren, toepassen en weer aanpassen van wat ze doen en kunnen. Bovendien wordt marketing steeds breder. CMO’s zijn steeds vaker verantwoordelijk voor businessgroei (76%) en data en technologie (74%), blijkt uit onderzoek van Capgemini. Ditzelfde onderzoek laat echter zien dat slechts 12% van de marketeers de juiste vaardigheden heeft om het maximale uit data te halen. Als die marketeers überhaupt te vinden zijn: de vraag naar marketeers is bijna verdubbeld, blijkt uit cijfers van Randstad.