Paneldiscussie: Marketingteam van de toekomst

Philippe Stulens & Ingrid van der Chijs

16:15 - 16:50

In deze paneldiscussie gaan beslissers – live on stage in gesprek over een van de meest urgente onderwerpen van dit moment: het marketingteam van de toekomst. Hoe werken verschillende disciplines optimaal samen, welke vaardigheden zijn onmisbaar om wendbaar te blijven en hoe behoud je talent? In de huidige krappe arbeidsmarkt en ons continu veranderende vakgebied zijn deze vragen belangrijker dan ooit.

Gedreven door data en tech wordt persoonlijk omnichannel klantcontact steeds meer de norm. Het centraal zetten van de klant vraagt om een rigoureus andere blik op marketing en op teams. Wat vandaag nog werkt, is morgen weer anders. Marketeers en teams moeten flexibel zijn in het aanleren, toepassen en weer aanpassen van wat ze doen en kunnen. Bovendien wordt marketing steeds breder. CMO’s zijn steeds vaker verantwoordelijk voor businessgroei (76%) en data en technologie (74%), blijkt uit onderzoek van Capgemini. Ditzelfde onderzoek laat echter zien dat slechts 12% van de marketeers de juiste vaardigheden heeft om het maximale uit data te halen. Als die marketeers überhaupt te vinden zijn: de vraag naar marketeers is bijna verdubbeld, blijkt uit cijfers van Randstad.

 

 

Philippe Stulens

Chief Marketing OfficerRandstad Groep Nederland

Na een academische loopbaan als docent (1989 – 1995) aan de Hogeschool Limburg, begon Philippe als intercedent bij Flex Interim, een Belgische Randstad dochter. In 2004 werd hij marketingdirecteur van de Randstad Groep in België, waar hij samen met zijn team de merken Randstad, Tempo-Team en Risesmart ontwikkelde tot marktleidende merken. In 2020 maakte hij de overstap naar Randstad Groep Nederland, waar hij de functie van Chief Marketing Officer vervult. In die rol is Philippe Stulens lid van het directieteam van Randstad Groep Nederland.

Ingrid van der Chijs

Lead Marketing Development & Experts, MT MarketingRabobank

Ingrid van der Chijs begon haar carrière als journalist en specialiseerde zich in digitale media. Ze lanceerde verschillende digitale merken en platformen voor onder meer Sanoma, RTL, Ahold en Ahold USA. Als Lead Marketing Development & Experts van Rabobank is ze verantwoordelijk voor een multidisciplinair team van experts, met een sterke focus op digitale (performance) strategie en AI decision making.