Regulering van marketing in context en perspectief

Martijn Poulus

15:40 - 16:10

De Europese wetgever introduceert het ene wetgevingsvoorstel over online reclame en marketing na het andere. Hoe verhouden al deze regels zich tot elkaar? En hoe kan het ene wetsvoorstel snel klaar zijn, terwijl vergelijkbare voorstellen al jaren ogenschijnlijk bewegingsloos op de plank liggen? Waarom richten privacytoezichthouders zich op bepaalde onderwerpen en (waarom) lijkt de toezichthouder in Nederland strenger dan die in een andere EU-lidstaat? Martijn Poulus geeft inzicht in het verhaal achter het verhaal. Een kijkje achter de schermen van Europese regelgeving, handhaving en rechtspraak.

Martijn Poulus

Advocaat / Sr. Legal counselDDMA

Martijn Poulus is in-house advocaat en senior legal counsel bij DDMA. Hij is gespecialiseerd in juridische aspecten van reclame en marketing met een sterke focus op het internet. Hij werkte eerder bij een groot advocatenkantoor. Naast zijn werk als advocaat is Martijn als docent verbonden aan de afdeling privaatrecht van de rechtenfaculteit van de Universiteit van Amsterdam. Verder publiceert Martijn regelmatig in vaktijdschriften en is hij documentatieredactielid van Mediaforum, tijdschrift voor media- en communicatierecht. Hij verzorgt ook vaak lezingen. Bijvoorbeeld over juridische aspecten van reclame op het internet en in de metaverse.