Regulering van marketing in context en perspectief

Martijn Poulus

De Europese wetgever introduceert het ene wetgevingsvoorstel over online reclame en marketing na het andere. Hoe verhouden al deze regels zich tot elkaar? En hoe kan het ene wetsvoorstel snel klaar zijn, terwijl vergelijkbare voorstellen al jaren ogenschijnlijk bewegingsloos op de plank liggen? Waarom richten privacytoezichthouders zich op bepaalde onderwerpen en (waarom) lijkt de toezichthouder in Nederland strenger dan die in een andere EU-lidstaat? Martijn Poulus geeft inzicht in het verhaal achter het verhaal. Een kijkje achter de schermen van Europese regelgeving, handhaving en rechtspraak.

Martijn Poulus

Advocaat / Sr. Legal counselDDMAMartijn Poulus is advocaat en senior legal counsel bij DDMA. Hij is gespecialiseerd in juridische aspecten van reclame en marketing met een sterke focus op het internet. Hij werkte eerder bij een groot advocatenkantoor. Naast zijn werk als advocaat publiceert Martijn regelmatig in verschillende vaktijdschriften. Hij is lid van de documentatieredactie van Mediaforum, tijdschrift voor media- en communicatierecht. Verder verzorgt Martijn lezingen bij vakverenigingen en gastdocentschappen bij universiteiten. Hij spreekt bijvoorbeeld over de regulering van reclame en marketing op het internet en in de metaverse.