Nieuws

Het programma is rond: tot 28 november!

26 september 2024

Over twee maanden is het zover! Op donderdag 28 november organiseren wij de derde editie van DDMA NEXT. We kijken uit naar je komst! Om je alvast voor te bereiden op je bezoek, hebben we hieronder elk onderdeel van het programma voor je uitgelicht.

1. Human Context: de missing link om meer uit je data te halen. En de rol van marketing!

Net zoals woorden betekenis krijgen in een zin, krijgt data betekenis in de juiste context. In deze presentatie verkent Aljan de Boer (TrendsActive & Institute for Real Growth) een aantal belangrijke sociaal-culturele trends: veranderende behoeften van mensen en ontwikkelingen in de maatschappij die ons helpen nieuwe kansen te ontdekken. Hij laat zien hoe het toevoegen van de menselijke factor aan data-analyse en technologische ontwikkelingen leidt tot dieper inzicht en betere beslissingen. Marketeers spelen hierin een essentiële en unieke rol. Zij stellen hun organisaties niet alleen in staat om data en tech beter te begrijpen, maar ook echt te benutten voor strategische groei.

2. De toekomst van marketing in het AI-tijdperk

Generatieve AI lijkt de eerste technologie die over echt alle lagen, afdelingen en sectoren heen verandering brengt in organisaties. Maar wat betekent die verandering voor je marketingmix? Hoe kan AI echt voor jou, je team en je marketingstrategie werken? Op basis van inzichten uit zijn bezoek aan Silicon Valley in november en tal van praktijkvoorbeelden, biedt Job een helder beeld van de (on)mogelijkheden. Hij zal niet alleen vertellen hoe je AI kunt inzetten om direct meer impact te maken, maar ook welke toekomstige trends je als marketingbeslisser in de gaten moet houden.

3. Nieuwe regels, nieuwe realiteit in advertising: zo benut je als marketeer de mogelijkheden in 2025

Het internet is al lang niet meer het wilde westen van de jaren negentig. Grote platformen staan anno 2024 onder steeds strengere regels. Denk hierbij in het bijzonder aan de Europese Digital Services Act, Digital Markets Act en AI Act. Deze nieuwe wetgeving vereist meer transparantie in online reclame, verbiedt self-preferencing en stelt hoge eisen aan AI en aanbevelingssystemen. Dit heeft natuurlijk grote gevolgen voor het verdienmodel van onder meer Google en Meta. Maar wat vaak over het hoofd wordt gezien, zijn de niet-geringe gevolgen voor adverteerders. De grote vraag is dan ook: hoe bereik je de consument nog effectief? Tijdens deze sessie bespreken we de nieuwe speelruimte voor marketeers in 2025, met concrete inspiratie om optimaal in te spelen op deze veranderende digitale realiteit.

4. De beste datagedreven merken van 2024

De DDMA Customer Data Awards zijn dit jaar voor het eerst onderdeel van DDMA NEXT. De winnaars van de Awards betreden het podium om de middag feestelijk af te sluiten én tastbare inspiratie te bieden. Zo krijg je uit eerste hand een kijkje in de aanpak van de beste datagedreven merken van het jaar. De genomineerde kanshebbers voor een podiumplek maken we binnenkort bekend.

Bekijk het tijdschema hier.