De spelregels voor AI-gedreven marketing en dataverzameling

Sara Mosch & Allisha Hosli

15:15 - 15:55

Waar vroeger zoekwoorden en targeting bepaalden wat consumenten zagen, geven AI-chatbots nu richting aan het consumenten(zoek- en koop)gedrag. Als strategie niet wordt aangepast, verliezen merken grip op hun zichtbaarheid. Maar wordt dit weer beïnvloed door ontwikkelingen als Google’s AI Overviews, ChatGPT Atlas – of straks zelfs adverteren binnen AI?

Tussen strategische innovatie en technische toepassing ligt een complex juridisch speelveld, vol nieuwe vragen over datagebruik, privacy en transparantie.

In deze afsluitende keynote nemen Sara Mosch en Allisha Hosli je mee langs de belangrijkste juridische én ethische ontwikkelingen voor data- en AI-gedreven marketing.

Sara Mosch

Legal counselDDMA

Sara Mosch is teamlead en legal counsel bij DDMA, gespecialiseerd in privacy, verantwoord datagebruik en ethiek. Ze is een expert op het gebied van post, telemarketing, email, tot digital advertising en AI , en ondersteunt leden bij de naleving van privacywetgeving in de volle breedte van het marketingdomein. Daarnaast richt Sara zich op public affairs en het versterken van de samenwerking met toezichthouders, ministeries en Europese instituten.

Allisha Hosli

Legal CounselDDMA

Allisha Hosli is Certified AI Compliance Officer en legal counsel bij DDMA. Zij adviseert leden o.a. over de regels van het inzetten van AI, influencer marketing en social advertising en de vertaling van technologische innovaties naar praktische governance en compliance. Met haar expertise helpt ze organisaties bij het verantwoord inzetten van AI binnen de geldende juridische kaders.